φυσικά εκδοτήρια εισιτηρίων Hellenic Tran μόνο σε Κατερίνη και Λάρισα, πουθενά στους ενδιάμεσους σταθμούς!!!
Δέκα περίπου μέρες μετά την προσπάθεια δημάρχου και βουλευτή να μην καταργηθούν τα εκδοτήρια εισιτηρίων και στους τρεις σιδηροδρομικούς σταθμούς του Δήμου Δίου-Ολύμπου, τα εκδοτήρια αυτά έχουν ήδη καταργηθεί, όπως και δεκάδες άλλα, σε πολλούς μικρούς επαρχιακούς σταθμούς σε όλη την Ελλάδα.
Το ίδιο συνέβη και με τα εκδοτήρια του όμορου νομού Λάρισας, οπότε μόνο στους σταθμούς Λάρισας και Κατερίνης λειτουργούν πια φυσικά εκδοτήρια εισιτηρίων και πουθενά αλλού στο ενδιάμεσο (Ραψάνη, Νέοι Πόροι, Λεπτοκαρυά, Λιτόχωρο). Η σχετική πληροφόρηση μπορεί να βρεθεί μόνο τηλεφωνικά στο 14511, για όσους έχουν και την υπομονή και το απαραίτητο κόστος των 0,64ευρώ/ανά λεπτό κλήσης, ενώ στην επίσημη σελίδα της εταιρείας τα εκδοτήρια “ζούνε και βασιλεύουν”.
Όπως μας ενημερώνει σημερινό ρεπορτάζ του “Έθνους”, “Αναλυτικά, από τηνΠαρασκευή 31 Ιανουαρίου και σταδιακά έως τις 31 Μαρτίου, θα κλείσουν τα εκδοτήρια σε Κινέτα, Ραψάνη, Κάτω Αχαΐα, Άγιος Ανδρέας, Νέα Πέραμος, Άγιοι Θεόδωροι, Άγιος Στέφανος, Αυλώνας, Οινόη, Νέοι Πόροι, Λεπτοκαρυά, Ξάνθη, Σκύδρα, Νάουσα, Ροδόπολη, Αλεξάνδρεια, Λιμάνι Αλεξανδρούπολης, Λιτόχωρο, Αμύνταιο, Ορεστιάδα, Δράμα, Έδεσσα, Σέρρες, Φλώρινα, Βέροια, Κιλκίς, Άδενδρο, Κομοτηνή, Στυλίδα, Τιθορέα, Ρίο, Αίγιο, Παλαιοφάρσαλος και Λαμία.” Η αναστολή λειτουργίας των φυσικών εκδοτηρίων στέλνει στην ανεργία 90 τουλάχιστον εργαζόμενους και δημιουργεί επιπρόσθετα προβλήματα στην ασφάλεια των δρομολογίων, αφού -κατά πολύ- οι συνοδοί/ελεγκτές στους συρμούς θα μεταβληθούν σε εισπράκτορες.
Η άποψη της Ε τ Ο
Με δεδομένο ότι η σχετική εξαγγελία από την Hellenic Train έγινε πολύ καιρό πριν και η νέα ψηφιακή πλατφόρμα έκδοσης εισιτηρίων λειτουργεί από τις αρχές Οκτωβρίου 2024, ερωτηματικά δημιουργεί η πλήρως καθυστερημένη αντίδραση δημάρχου και βουλευτή, ουσιαστικά την ώρα που τα εκδοτήρια καταργούνταν και όχι νωρίτερα. ΔΥΣΤΥΧΩΣ, πολλοί φορείς της Πιερίας ήταν το ίδιο διάστημα εξαιρετικά απασχολημένοι με άλλα ζητήματα και έργα, οπότε έχασαν την ευκαιρία να απαιτήσουν να μην πληγεί σε τέτοιο καίριο βαθμό ο τουρισμός μας, με την κατάργηση των εκδοτηρίων, όπως επισημαίνεται και στις δύο επιστολές (δημάρχου και βουλευτή). Πχ, ο ΠΟΤΑΠ ήταν απασχολημένος να τυπώνει έντυπους οδηγούς (εν μέσω ψηφιακής μετάβασης) και να φιλοξενεί bloggers, οι ενώσεις ξενοδόχων και ενοικιαζομένων δωματίων είχαν κι αυτές τα συνέδριά τους και την ενασχόλησή τους με τον ΠΟΤΑΠ, ενώ το μονίμως ασχολούμενο με τον τουρισμό Επιμελητήριό μας, δεν πρόλαβε να δει το θέμα, αφού η νέα διοίκηση “έτρεχε” να ανοίξει το Επιμελητήριο στα μέλη του για την κοπή της βασιλόπιτας και η παλιά διοίκηση να εξασφαλίσει ότι θα υλοποιηθούν τα σεμινάρια εκπαίδευσης χειριστών κλαρκ. Εξίσου σημαντικές ήταν και οι δράσεις των υπολοίπων στελεχών της Πιερίας, ήτοι αιμοδοσία και συμμετοχή σε εκδηλώσεις του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου. Το θετικό στην όλη έκβαση της υπόθεσης είναι ότι δεκάδες εκδηλώσεις στον πραγματικό κόσμο στηρίζονται από την πολιτική και οικονομική μας τοπική ηγεσία, σε αντιστάθμισμα με το απρόσωπο και αποξενωτικό χαρακτήρα της ψηφιακής διακυβέρνησης. Εύγε.-
ΔΗΜΟΣ ΔΙΟΥ-ΟΛΥΜΠΟΥ – ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΠΡΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟ HELLENIC TRAIN AE
Δ Ε Λ Τ Ι Ο Τ Υ Π Ο Υ
ΘΕΜΑ:
«Παρέμβαση του Σπύρου Κουλκουδίνα
για τα εκδοτήρια της Hellenic Train στο Δήμο Δίου Ολύμπου»
Η φημολογία για επικείμενη αναστολή λειτουργίας των τριών εκδοτηρίων εισιτηρίων της Hellenic Train, που λειτουργούν στο Δήμο Δίου-Ολύμπου και συγκεκριμένα στο Λιτόχωρο, στη Λεπτοκαρυά και στους Νέους Πόρους, προκάλεσε την άμεση παρέμβαση του Βουλευτή Πιερίας κ.Σπύρου Κουλκουδίνα.
Ο Βουλευτής ζητά από τον CEO της Hellenic Train κ. Roberto Rinaudo και τον Πρόεδρο του Δ.Σ κ. Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο, επίσημη ενημέρωση αναφορικά με τις προθέσεις και το σχεδιασμό της εταιρείας σε ότι αφορά τη λειτουργία των εκδοτηρίων της Hellenic Train στο Δήμο Δίου- Ολύμπου.
Παράλληλα όμως τονίζει ότι μέσα από αυτά τα εκδοτήρια εξυπηρετούνται όχι μόνο οι μόνιμοι κάτοικοι αλλά και χιλιάδες επισκέπτες της περιοχής.
Επισημαίνει ότι ο περιορισμός της έκδοσης εισιτηρίων μόνο με ηλεκτρονικά μέσα, δημιουργεί πρόβλημα ιδιαίτερα στους ανθρώπους που δεν είναι εξοικειωμένοι με τη χρήση νέων τεχνολογιών και στους ηλικιωμένους.
«Το πιο σημαντικό είναι να υπάρχει η δυνατότητα εξυπηρέτησης των πολιτών στην έκδοση των εισιτηρίων, κάτι που δεν επιτυγχάνεται σε περίπτωση που ανασταλεί η λειτουργία των εκδοτηρίων σε Λιτόχωρο, Λεπτοκαρυά και Νέους Πόρους» αναφέρει ο Βουλευτής Πιερίας.
Ο κ.Κουλκουδίνας τονίζει επίσης ότι η είσοδος στρατηγικού επενδυτή στους ελληνικούς σιδηροδρόμους έγινε με γνώμονα την ανάπτυξη του μέσου αλλά και την βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης όσων μετακινούνται με το τρένο σε όλα τα επίπεδα.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της παρέμβασης του κ.Κουλκουδίνα για το ζήτημα της λειτουργίας εκδοτηρίων στα εισιτήρια του σιδηροδρόμου στο Δήμο Δίου-Ολύμπου:
Προς
1.Αξιότιμο Κύριο
Roberto Rinaudo
CEO Hellenic Train
- Αξιότιμο Κύριο
Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο
Πρόεδρο Δ.Σ Hellenic Train
Η είσοδος στρατηγικού επενδυτή στους ελληνικούς σιδηροδρόμους έγινε με γνώμονα την ανάπτυξη του μέσου αλλά και την βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης όσων μετακινούνται με το τρένο σε όλα τα επίπεδα.
Ιδιαίτερα για την Πιερία, που αποτελεί ένα νομό που εξυπηρετείται από το τρένο, το ζήτημα αυτό είναι μείζον.
Επικοινωνώ μαζί σας με αφορμή τη φημολογία που έχει αναπτυχθεί για την αναστολή λειτουργίας των τριών εκδοτηρίων εισιτηρίων που λειτουργούν στο Δήμο Δίου-Ολύμπου και συγκεκριμένα στο Λιτόχωρο, στη Λεπτοκαρυά και στους Νέους Πόρους.
Επισημαίνω ότι μέσα από αυτά τα εκδοτήρια εξυπηρετούνται όχι μόνο οι μόνιμοι κάτοικοι αλλά και χιλιάδες επισκέπτες της περιοχής.
Ο περιορισμός της έκδοσης εισιτηρίων μόνο με ηλεκτρονικά μέσα, δημιουργεί πρόβλημα ιδιαίτερα στους ανθρώπους που δεν είναι εξοικειωμένοι με τη χρήση νέων τεχνολογιών και στους ηλικιωμένους.
Ανάλογα προβλήματα μπορούν να δημιουργηθούν και για τους επισκέπτες της περιοχής.
Το πιο σημαντικό όμως είναι να υπάρχει η δυνατότητα εξυπηρέτησης των πολιτών στην έκδοση των εισιτηρίων, κάτι που δεν επιτυγχάνεται σε περίπτωση που ανασταλεί η λειτουργία των εκδοτηρίων σε Λιτόχωρο, Λεπτοκαρυά και Νέους Πόρους.
Για το λόγο αυτό θα επιθυμούσα μια επίσημη ενημέρωση αναφορικά με τις προθέσεις και το σχεδιασμό της εταιρείας σε ότι αφορά τη λειτουργία των εκδοτηρίων της Hellenic Train στο Δήμο Δίου-Ολύμπου.
Με εκτίμηση
Σπύρος Κουλκουδίνας
Βουλευτής Πιερίας
5/02/2025
«Εικόνα παρακμής στον σιδηρόδρομο. Κλείσιμο εκδοτηρίων & απλήρωτοι μισθοί εργαζομένων»
Δήλωση του Τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών και Βουλευτή Μαγνησίας ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου
Χωρίς τέλος φαίνεται πως είναι η πολιτική απαξίωσης του ελληνικού σιδηροδρόμου.
Στην τεράστια υποστελέχωση, την έλλειψη σύγχρονου εξοπλισμού και αναβαθμισμένου τροχαίου υλικού, στα τεράστια ελλείμματα ασφάλειας, έρχεται να προστεθεί και η εκτεταμένη υποχρηματοδότηση για την ομαλή λειτουργία του δικτύου.
Από σήμερα, η Hellenic Train προχωρά σε κατάργηση εκδοτηρίων σε δεκάδες σταθμούς της χώρας. Σχεδόν οι μισοί σταθμοί του σιδηροδρομικού δικτύου θα μείνουν χωρίς φυσικά σημεία πώλησης εισιτηρίων.
Πολλοί από τους Περιφερειακούς σταθμούς που θα μείνουν χωρίς εκδοτήρια είναι και σημεία στα οποία ο σιδηρόδρομος δεν λειτουργεί (σ. Ξάνθη- Αμύνταιο-Κομοτηνή- Λαμία) αλλά και σημεία στα οποία λειτουργεί, ακόμα και στον Προαστιακό Αθήνας και Θεσσαλονίκης (Νέα Πέραμος – Άγ. Θεόδωροι- Νέοι Πόροι- Λεπτοκαρυά)! Βασική αιτία της απόφασης αυτής εκ μέρους της διαχειρίστριας εταιρείας, φαίνεται ότι είναι η έλλειψη χρηματοδότησης για την κάλυψη των αναγκών.
Το ταμείο είναι μάλλον … μείον, καθώς η ελληνική Κυβέρνηση χρωστάει στη Hellenic Train το ποσό της επιδότησης για τις άγονες γραμμές τόσο για το 2023 όσο και για το 2024.
Με σύμβαση που υπέγραψε το ελληνικό δημόσιο με τη Hellenic Train το καλοκαίρι του 2022, η διαχειρίστρια εταιρεία θα επιδοτούνταν με το ποσό των 50 εκατ. ευρώ ανά έτος για τη λειτουργία των λεγόμενων άγονων γραμμών.
Η επιδότηση αυτή … αγνοείται από το 2023, με αποτέλεσμα η Κυβέρνηση να χρωστάει σήμερα στην εταιρεία 100 εκατ. ευρώ!
Τα προβλήματα χρηματοδότησης που προκαλεί η οφειλή του ελληνικού δημοσίου προς τη Hellenic Train δεν αντανακλώνται μόνο στο κλείσιμο των εκδοτηρίων, καθώς η Εταιρεία με την σειρά της καθυστερεί πληρωμές προς τον ΟΣΕ και την ΓΑΙΑ ΟΣΕ, αυτές δηλαδή που είναι είτε είναι υπεύθυνες για την συντήρηση του δικτύου είτε για την ενοικίαση του τροχαίου υλικού.
Από την υποχρηματοδότηση δεν γλίτωσαν ούτε και οι μισθοί των εργαζομένων. Για πρώτη φορά μετά από 40 περίπου χρόνια, οι εργαζόμενοι της Hellenic Train δεν έχουν πληρωθεί τις δευτερεύουσες απολαβές τους, ποσά που αντιστοιχούν στο 50% του μισθού των εργαζόμενων στην παραγωγή.
Προσπαθώντας να εξευμενίσει τις δικαιολογημένες αντιδράσεις των εργαζομένων, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι τα οφειλόμενα από τις δευτερεύουσες απολαβές θα πληρωθούν μέσα στην επόμενη εβδομάδα, αφήνοντας ωστόσο τον ακριβή χρόνο πληρωμής ακαθόριστο …
Το εκρηκτικό αυτό μείγμα υποχρηματοδότησης επιτείνει τα κενά ασφάλειας. Το σιδηροδρομικό δίκτυο εμφανώς υποχρηματοδοτούμενο, υπολειτουργεί με καίρια ευθύνη της Κυβέρνησης.
Αντί να δρομολογεί της δεσμεύσεις της για νέες επενδύσεις σε σύγχρονο τροχαίο υλικό και αναβάθμιση της υποδομής, στερεί από το δίκτυο βασικά κονδύλια για τη στοιχειωδώς ομαλή λειτουργία, κλείνει εκδοτήρια και αδιαφορεί για τις απολαβές των εργαζομένων.
Την ίδια ώρα, η Διοίκηση της Hellenic Train αρνείται να συναντήσει την αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για να ενημερώσει ως οφείλει για την εικόνα παρακμής στον ελληνικό σιδηρόδρομο.